OFM.

10 jaar marketing & e-commerce

Partners

Multiply
The Creative Shopping Center
Abovo Media
Itonomy
Blindspot
Divide
Tweakwise

Industrie

Retail
Fashion

Diensten

Marketing
E-commerce

Architecten Rens en Sandra hebben beide langere tijd gewerkt bij Only for Men (OFM). In een periode van 10 jaar brachten ze Only for Men van geen webshop naar een team van 14 FTE en meerdere awards voor de beste herenmode webshop van Nederland.

Uitdaging

Only for Men begon als een regionale retailer met alleen fysieke winkels en de ambitie om de one-stop-shop bestemming te worden voor mode, schoenen en accessoires voor alle mannen van Nederland. Het lanceren van een webshop was in 2012 dan ook een natuurlijke stap. En als ze bij Only for Men iets doen, dan doen ze het ook goed. Er zijn ambitieuze groeiplannen en het streven is om de beste herenmode webshop van Nederland te worden, met respect voor de bestaande retailgerichte organisatie.

Impact

Vanaf de lancering van de webshop is het volgen van een omnichannel strategie één van de belangrijkste pijlers geweest in het succes van de Only for Men webshop. We hebben talloze innovaties doorgevoerd, om de winkels en webshop van elkaar te laten profiteren en het winkelen bij Only for Men zo gemakkelijk mogelijk te maken voor onze klanten. In tien jaar is de omzet van Only for Men vervijfvoudigd. Het professionaliseren van de marketingstrategie en de inzet van ludieke acties hebben hier ook een belangrijke bijdrage aan geleverd.

Uitmuntend in omnichannel

Door de voorraad van onze fysieke winkels ook online beschikbaar te stellen, kunnen we een uitgebreid assortiment aanbieden en vergroten we de verkoopmogelijkheden van onze producten, waardoor we bijvoorbeeld afwijkende maten en niche-merken kunnen aanbieden waar anderen zich niet aan wagen.

We zetten een order management systeem in, wat de bestellingen op een optimale manier over de winkels verdeeld, rekening houdend met verschillende factoren zoals de snelste levertijd en werkdruk in de winkels. Online bestellingen kunnen in de winkels afgehaald worden, waar een adviseur de klant desgewenst direct helpt met passen en eventueel omruilen van de bestelde artikelen.

Met uitgebreide informatie over de winkels, wordt ook de website bezoeker die online oriënteert om vervolgens offline te kopen goed bediend. Van het maken van een afspraak voor persoonlijk stijladvies tot het inmeten van een maatpak of trouwpak in de dichtstbijzijnde winkel, het inschrijven voor evenementen of het bekijken van het assortiment per winkel, het kan allemaal op de Only for Men webshop.

Men Only!

Een van onze meest succesvolle marketingcampagnes was de “Men Only” campagne uit 2017. Deze campagne ging binnen enkele uren online viraal en leverde honderden reacties op. De opschudding zorgde voor het beste voorjaarsseizoen in de geschiedenis van Only for Men. Het leverde ons ook lovende recensies op van onder andere retailkenner Rupert Parker Brady, die sprak van een ‘briljante insight en een consequent besluit’.

Wil jij ook inzetten op groei?

Ontdek hoe wij ook jouw e-commerce strategie kunnen versterken en je online prestaties naar nieuwe hoogten kunnen tillen. Neem vandaag nog contact met ons op, zodat we samen kunnen werken aan het succes van jouw e-commerce business!

Wat is de meest mannelijke provincie van Nederland..?

Een andere zeer succesvolle campagne was het onderzoek naar de meest mannelijke provincie van Nederland, die we hebben ingezet nadat de SEO resultaten flink onder druk stonden. Met dit onderzoek realiseerden we 80 publicaties op zowel regionale als landelijke sites. Zo stonden we onder andere op NU.nl, Powned, de Libelle en Autoblog. We genereerden met beperkte kosten zeer kwalitatieve links met een hoge domeinwaarde, maar de campagne zette ook het merk Only for Men kracht bij. Mede doordat we naast alle online publicaties ook te horen waren in de ochtendshows van Edwin Evers en bij Mattie & Wietse.

Migratie webshop

Na negen jaar bouwen aan de webshop merkten we dat onze ambities het platform ontgroeid waren. Na een uitgebreide selectieprocedure hebben we gekozen voor een migratie naar Magento 2, met een Vue Storefront PWA frontend en moderne integraties met het ERP, loyalty platform, personalisatietool en overige systemen.
Naast de techniek was ook het design toe aan modernisering, waarbij we speciale aandacht besteedden aan het vertalen van het succesvolle retailconcept van service en gemak naar een online merkbeleving. We transformeren de webshop van een verkoopkanaal naar een mannenplatform, waarop inspiratie wordt geboden op basis van gelegenheden, dresscodes, trends en events.

Wil jij ook inzetten op groei?

Ontdek hoe wij ook jouw e-commerce strategie kunnen versterken en je online prestaties naar nieuwe hoogten kunnen tillen. Neem vandaag nog contact met ons op, zodat we samen kunnen werken aan het succes van jouw e-commerce business!

Wij maken gebruik van 🍪’s – bekijk ons ​​privacybeleid voor meer informatie.